Menu

Δυσγραφία

Οταν οι δεξιότητες γραφής του παιδιού είναι κατά πολύ κατώτερες από την αναμενώμενη για την ηλικία, το νοητικό επίπεδο και το επίπεδο τάξης στο οποίο φοιτά. Η δυσγραφία μπορεί να οφείλεται σε πρωτογενείς ή σε δευτερογενείς διαταραχές.

Πρωτογενείς διαταραχές:
• Οργανικές (εγκεφαλικές βλάβες ή δυσλειτουργίες, προβλήματα όρασης ή ακοής).
• Ψυχικές (ανωριμότητα, αφομοιωτικές γνωστικές και γλωσσικές ανωμαλίες, κινητική και αισθητηριακή επιβράδυνση).
 Περιβαλλοντικές (φτωχό σε εμπειρίες περιβάλλον, παιδαγωγικά λάθη όπως υπερβολική αυστηρότητα, υπερπροστασία, αντιφατική παιδαγωγική στάση).

Δευτερογενείς διαταραχές:
• Διάσπαση προσοχής.
• Αδυναμία αφομοίωσης.
 Αδυναμία προσανατολισμού στο χώρο.
 Αδυναμία στη σύνθεση - ανάλυση.

Συμπτώματα:
• Η γενική εικόνα του κειμένου είναι δυσανάγνωστη.
• Ανάμειξη των κεφαλαίων και μικρών γραμμάτων μέσα στις λεξεις.
• Δυσκολία στηγραφή εντό των γραμμών του τετραδίου.
• Αναγραμματισμούς των λέξεων.
• Παράληψη, αντικατάσταση ή πρόσθέση γραμμάτων, συλλαβών ή λέξεων.
• Παρατονισμός ή παράληψη τόνων.
• Ασυνέπειες στο μέγεθος και στο σχήμα των γραμμάτων.
• Μη τήρηση των κανόνων στίξης.
• Γραφή δίχως απόσταση μεταξύ των λέξεων σε μία φράση ή με άσκοπα κενά.
• Ανάμειξη της κάθετης, της πλάγιας και της συνεχούς γραφής.
• Υπερβάσεις των περιθωρίων των γραμμάτων και των λέξεων.
• Αδέξιο ή προβληματικό κράτημα του μολυβιού.
• Προβληματική θέση του καρπού, του σώματος και της θέσης του τετραδίου.
• Μιλάει στον εαυτό του όταν γράφει ή παρακολουθεί προσεκτικά το χέρι του κατά τη γραφή.
• Πολύ αργός ή πολύ γρήγορος ρυθμός γραφής ή αντιγραφής.
• Δεν κρατούν σημειώσεις στην τάξη.
• Φτωχό λεξιλόγιο.
• Ορθογραφικά λάθη.